FishOrama - Erik's store fiskeguide www.scandibar.com

Tilbake til FishOrama
Tilbake til ScandiOrama

28. Mars '01
I går var vi ute på DEN herlige turen, du store min Mahi Mahi!

Våknet etter en voldsom fyllekule ute på Koh Larn, kastet stenger wobblere, kone og dattera + en søt venninne av kona fra Filippinene inn i bilen, kjører som en rakett opp til gokart banen der jeg skulle hente Stig fra Stavanger. ”Jeg kommer ALLTID da jeg sier det” sa han!
Ingen Stig der, så jeg drar videre til fiskebrygga i Bang Saray.’

“Nå har Dolphin-fisken kommet” sa kapteinen, i dag blir det moro!
Det skal jeg love dere at det ble, hah, Stig kan sitte der i senga med skjegget i postkassa han….

Når man fisker etter Mahi Mahi, eller Dolphin-fisk som de kaller den her, må man kjøre rundt ute i åpne havet å lete etter flytende bambus. Finner man det er det som regel fullt av fisk i nærheten.
Man bruker lettere utstyr, men med store kroker og levende små akkar som agn. Dette kaster du inn i stimen, og der sitter’n - herlig!

Den er sterk som en okse, hopper flere meter i været, dykker, kaster seg rundt, helt vill!!
Vi dro opp 22 stk. på mellom 2 og 5.5 kg. Yvonne, dattera, fikk den største.

Etterpå var det en times kjøring inn til der vi skulle fiske etter storfisken... hai eller stingray, cobia, queenfish…blue og black marlin er det ikke her før til høsten, ikke mye i hvert fall!

Slapp ut 3 wobblere på veien jeg, he he, etter 3 minutter hylte det i snella!
Barracuda på 6 kg, uti med wobbleren igjen og BANG, etter 15 minutters kjøring kommer det en “nebbfisk” utslitt til kleppen, "barred long tom” kalles den.
Så var det bunnfiske etter storfisken, brukte en av mahi mahi’ene som agn + noen DIGRE akkar. Spesielt når agnet er fisk på over 2 kg som du nettopp har strevet med og hale inn, hva?
Vi hadde et bitt, men jeg var for ivrig så jeg rykket til for fort, grynt!

Haien lukter, smaker, svømmer et par runder, kommer tilbake igjen. Men jeg lærer vel å kontrollere meg etter hvert, kanskje.

Deretter var det nystekt mahi mahi, hvitløksreker, ferskt brød med smør, gravlaks og iskald Heineken…mmmmmm...

Enda en barracuda på wobbleren på hjemturen, så jeg synes det var en skikkelig bra dag jeg, selv om de helt store manglet!

Ny tur er bestilt tirsdag, så følg med Onsdag på fiskOrama!!!
Bilder kommer straks!

Erik
PS: Holdt nesten på å glemme, må fortelle om the Big Katttastråfff...
Da jeg skulle hente bilen etter turen, gjett da, jeg hadde parkert inne på et tempelområde, der jeg alltid parkerer, aldri noe problem der nei, OG der er bilen omringet av 30000 boder av alle sorter, ha ha, det var marked den dagen, bare lille mitshubitchi'n alene midt ute på plassen med FULLT av folk, så vi måtte ta taxi hjem vi også hente den stakkars bilen i dag! Knis.